Werkorder rapportage, zoek de verschillen

Onze opdrachtgever is verantwoordelijk voor de rapportages over honderden projecten. Een van de KPI’s waarop gerapporteerd wordt betreft wijziging in planningsgegevens van ‘werkorderregels’. Van een aantal velden moeten alle wijzigingen inzichtelijk gemaakt worden, daarnaast moet gerapporteerd worden op het totaal aantal werkorderregels per status. Er moeten daarom ‘weekstanden’ vergeleken worden, maar daar voorziet het planningssysteem niet in.

De vraag

Ons planningsysteem kan de benodigde rapportage niet leveren. Wel kunnen we wekelijks een bestand maken, waarin alle gegevens waarover we willen rapporteren zijn opgenomen. We zijn elke week weer uren bezig om een rapportage te maken, waarin de verschillen zichtbaar worden en totalen worden berekend.

Kan KeyScript een tool ontwikkelen om op niveau van werkorderregel de verschillen te bepalen en een lijstje met het totaal aantal werkorderregels voor ieder van de mogelijke statussen te maken?

Onze oplossing

We ontwikkelden een tool, waarin twee Excel bestanden met weekstanden geselecteerd kunnen worden. Op basis van een sleutel, die is samengesteld uit meerdere velden, worden nieuwe, bestaande en vervallen werkorderregels bepaald. De gegevens van de nieuwe en vervallen regels worden opgenomen in de rapportage. Bestaande regels worden alleen opgenomen als er een wijziging is De gewijzigde waarden voorzien van een achtergrondkleur, zodat deze eenvoudig zijn te herkennen. Boven de detailregels staat een overzicht met het aantal regels met elk van de statussen.

Als extra hebben wij een tool ontwikkeld, waarmee vanuit de uitvoerbestanden een overzicht gemaakt kan worden, waarin de verschuivingen in deze totalen in de tijd in een staafgrafiek worden weergegeven.

Ook interessant Gerelateerde projecten

PDF • Excel Acrobat formulieren vullen en uitlezen

Onze opdrachtgever gaat een vestiging met ruim 2000 medewerkers sluiten. De medewerkers worden in fasen verhuisd naar een aantal andere vestigingen. Daarbij moet bekend zijn, welke faciliteiten moeten meeverhuizen of beschikbaar moeten zijn op de nieuwe locatie.

Bekijk deze case study

HR werkveld • Word Ontwikkelplan wizard

Als gevolg van een reorganisatie moest in kaart gebracht worden, welke competenties in elk team (her)ontwikkeling nodig hadden. Met onze wizard schreven wereldwijd managers met een minimale inspanning ontwikkelplannen in een consistente opzet, inclusief hyperlinks naar informatie en cursussen.

Bekijk deze case study