Onze oplossing
We hebben een Word invoegtoepassing gemaakt, waarmee documenten gecreëerd kunnen worden op basis van ‘events’, zoals in- of uitdiensttreding, gratificatie, jubileum.
Soms betreft het resultaat één document, maar bijvoorbeeld bij een indiensttreding worden gelijk meerdere documenten in een keer gemaakt, zoals een begeleidend schrijven, de arbeidsovereenkomst, een notitie nieuwe medewerker en een aanmeldingsformulier voor de personeelsvereniging. Dit vergemakkelijkt het werk aanzienlijk!
Wanneer een ‘event’ wordt geselecteerd, wordt hiervoor een dialoogvenster getoond, waarin alle benodigde gegevens ingevoerd kunnen worden. Voor bestaande medewerkers kunnen de gegevens opgezocht worden, zodat deze niet ingevoerd hoeven worden en fouten voorkomen worden. Alle variaties in de documenten worden ondersteund en er vindt uitgebreide validatie plaats.
Afhankelijk van de rol (recruiter, HR adviseur of back office) verschillen de validatie-eisen. De recruiters en HR adviseurs kunnen hun gegevens routeren naar de volgende behandelaar, alleen de back office medewerkers kunnen documenten genereren. Omdat de meeste documenten voorzien van een 'natte' handtekening opgeslagen moeten worden in het personeelsdossier, worden de documenten voorzien van een barcode, aan de hand waarvan ze na het scannen automatisch opgeslagen en geïndexeerd worden.